Follow | Dashboard
Photobucket
// Extraordinary girl


Hello World! Im Fatimah Yuhani . Nick name : Tim . Currently fifteen . SAMT Kuala Kubu Bharu . )


► My Biography
► My Stuff
► My Friends
► My Diary






Template & Skin by : Husnaa.
Big help from : Wani | WHI | C4U | Una
Listen here !
Older Post
Hometown,,kampung,,village !
November 10, 2012 | 7:54 AM | 0 Sweet Cupcake
Assalamualaikum and hai !
 Malam malam lah masa yang paling sesuai untuk aku update blog. Sejuk dan sunyi *tv buka volume sampai 15 kau kata sunyi ?*..memandangkan kita dah start cuti, aku rasa mesti ramai antara korang yang berhajat nak balik kampung.* berhajat ke berjahat *. Aku ada dua kampung. *korang mesti ada 5 kampung kan? ok, kidding*..satu dekat KLANG,,satu lagi dekat Kelantan. Yeahh ! KK. amazing right ? TEHEE ~

        Tapi antara dua dua tu,,aku lebih suka balik kelate laa. sebabnya aku ramai kawan dekat sana. bahasa diorang pun best. i loike ! Tapi kalau aku balik sana aku takda cakap bulat bulat loghat kelantan. just cakap sikit sikit je. macam harga gitu.

aku : amni, gi beli mee celup (sejenis makanan yang popular di kelantan)
amni : ho ! pahni laa..
aku : nok hok hrga seriya samah deh ?
amni : gapo ? buke seriya samah. seriya setengoh weyh !
aku : ohsem ! malunya. hehe

samah - 50 sen. 
 Kalau duduk sana memang sekejap jelah korang boleh kuasai bahasa tu. setiap hari kat sana bagi aku adalah pembelajaran loghat !. ada je perkataan baru yang aku dengar. contohnya :

tembok : ni bukan tembok yang dinding batu tu ye. kalau dekat kelantan,,tembok ni jalan besar/jalan raya
gi main tanoh nuh ! : eh, bukan main tanah atau pasir,,maksudnya : pergi main dekat luar nuh.
balasoh : uishh,,bukan belasah ok ! BALASOH. yang ni aku dah tahu lama. balasoh tu surau atau musolla.
koya : hah ! ada dekat link blog aku tu kan. koya tu maksudnya perasan ! berangan ! macam aku lah. hahahah

siapa rasa macam nak belajar loghat kelantan boleh la cari suami / isteri orang kelantan. *amboi, gatai nya hang *..

post seterusnya nak cerita pasal macam mana aku boleh dapat kawan dekat kampung. Kena cerita ke ? Ehh ! of course lah..hewhewhew